Лектори

Лектори

Десислава Желева, директор изследователско направление "Бързо оборотни стоки и търговия" в GfK Bulgaria Десислава Желева, директор изследователско направление "Бързо оборотни стоки и търговия" в GfK Bulgaria

Десислава Желева е завършила "Икономическа социология" в УНСС, София и после "Право" във Великотърновски Университет. Има 13 години опит в маркетинговите изследвания. Работила е по тестване и въвеждане на нови продукти и услуги на пазара, ценови изследвания, сегментационни изследвания, изследвания, свързани със потреблението и отношението към различни категории продукти, изследвания, свързани с позиционирането и препозиционираните на марки. В GfK Bulgaria е на позиция "Директор изследователско направление "Бързо оборотни стоки и търговия". 
 

Георги Малчев, съдружник в Ilyan.com Георги Малчев, съдружник в Ilyan.com

Георги Малчев има над 10 годишен опит в областите на стратегически маркетинг, бизнес развитието и маркетинга - от зараждането на идея, през планирането до реализацията и развитието й като услуга, бизнес линия, бранд и компания. Сред позициите заемани от Георги са бизнес консултант, мениджър, главен оперативен директор и член на СД на дружества в областта на услугите и производството. Георги е съдружник и директор бизнес развитие в ilyan.com - агенция за дигитални комуникации. За последните 12 месеца агенцията е създала и реализирала дигитални кампании за Данон, Крафт Фуудс България, Загорка, Хенкел България, Интерснакс България, Maxxium и други. Георги има MBA от Американския университет в България. Преподавател по рекламни и бизнес комуникации, преговори и стратегическо планиране. Ментор е към Eleven и Launchub - фондове за дялови инвестиции в стартиращи компании.
 

Марк Йомънс, Партньор в Ernst & Young, Европа, Близкия Изток, Индия и Африка Марк Йомънс, Партньор в Ernst & Young, Европа, Близкия Изток, Индия и Африка

Марк е специалист в индустрията на потребителските стоки с над 30 години опит като консултант на клиенти в търговията на дребно, храните, напитките, музикалния и фармацевтичния сектори. Работил е в Азия, Африка, Персийския Залив и повечето европейски страни, с някои от най-големите марки. Днес Марк е в глобалния екип на Ernst & Young, който проучва потребителските тенденции и търси начин да предложи нови услуги в подкрепа на клиентите си. Стъпвайки на големия си опит, той беше един от авторите на глобалния доклад на компанията "Чисто новият ред", който бе представен на Форума за потребителски стоки в Истанбул през юни. Марк има дипломи за висше образование от University of London и INSEAD. В момента е базиран в Лондон.
 

Георги Мандичев, изследовател в Gfk Георги Мандичев, изследовател в Gfk

Георги Мандичев е изследовател в GfK България в сферата на количествените и качествените пазарни изследвания. Полето на неговата работа изисква задълбочени познания и аналитичен подход към сферата на хранителните и нехранителните бързооборотни стоки, телекомуникационния и финансов пазар, социалните и социално-политическите проучвания. Все по-важен аспект от проектите, в които участва са съвременните дигитални методи, прилагащи се в пазарните изследвания.
Георги е редовен докторант във Философски факултет на Софийски университет "Св.Климент Охридски" с фокус върху визуалния медиен анализ. Завършил е бакалавърска степен по Социология в Софийския университет през 2008-ма година и магистърска степен по Социология и Социална Антропология в Централноевропейския университет в Будапеща през 2010г. 
 

Д-р Рудолф Бретшнайдер, консултант и акционер в GfK Austria Д-р Рудолф Бретшнайдер, консултант и акционер в GfK Austria

Д-р Рудолф Брeтшнайдер е консултант и акционер в GfK Austria. От 1973 г. до 2007 г. е бил управител на компанията. От 2004 г. насам е лектор по медийни науки в Университета "Карл-Францен", Грац, Австрия, а от 1970 г. чете лекции и в Институт за публицистика и комуникация, Виенски университет. Рудолф има докторски степени по психология и германистика от Университета във Виена.

Красимира Райчевa, Мениджър на Visa Европа за България Красимира Райчевa, Мениджър на Visa Европа за България

Красимира Райчева е мениджър на Visa Европа за България и представлява бизнес интересите на компанията в страната. Нейната роля е да развива продуктите и услугите на Visa Европа сред финансовите институции в България. Тя управлява отношенията на компанията с банките и с други организации, които работят в областта на електроните разплащания. Красимира ръководи въвеждането на новите и иновативните начини за разплащане на Visa Европа в България, включително безконтактни и мобилни плащания. Красимира работи за Visa Европа от края на 2004 г. Преди това е ръководила множество проекти на IBM в банковия сектор. Тя има опит и в търговска банка като началник-отдел "Картови разплащания". Красимира има магистърска степен по Електроника от Технически университет – София и Магистърска степен по Project management от George Washington University. Завършила е мениджмънт в Henley Management College. Владее свободно английски и руски език. Омъжена е с двама сина. 
 

Отилия Дьорнией, експерт по потребителски проучвания Отилия Дьорнией, експерт по потребителски проучвания

Отилия Дьорнией е професионален експерт по потребителски проучвания от новото поколение на Централна и Източна Европа. Тя е работила по потребителски проучвания в Унгария 16 години и седем години в Централна и Източна Европа за GfK Group. Работила е с над 70 компании – производители и търговци, предоставяйки им рисърчарски решения и по стратегически, и по тактически въпроси. Нейният професионален фокус е изследването на постоянно променящото се потребителско поведение в процеса на вземане на решения за покупка и възможностите на маркетинга да повлияе тези процеси. Отилия е била лектор на много събития на GfK, като Research Summit – през 2004 г. в Лондон, 2010 г. във Виена. Тя е и лектор на семинарите за обучение на нови служители във Виена, New Comer Academy от 2008 насам. Била е гост-лектор по маркетинг в Колежа по Икономика и икономическия университет Corvinus в Будапеща. През 2011 провежда еднодневен курс по потребителско поведение в Скопие. Отилия има магистратура по бизнес администрация и маркетинг от 2010 г. 

Александър Варов, Консултант дигитален маркетинг Александър Варов, Консултант дигитален маркетинг

Водещ експерт по дигитални медии и дигитален маркетинг, с ключова роля в изграждането на пазара на онлайн рекалама в България. Професионалният му опит покрива ключови позиции в Dir.bg, Mail.bg, Investor.bg, Darik Web и др. Понастоящем е директор стратегическо развитие в Mail.bg и управлява Posteffects - консултантска агенция за бизнес развитие в интернет.  
 

Ханс Ааге Йоргенсен, главен изпълнителен директор на AHT Group Ханс Ааге Йоргенсен, главен изпълнителен директор на AHT Group

Ханс Ааге Йоргенсен е главен изпълнителен директор на AHT Group от 2000 г. Има богат опит в сектора на търговията, натрупан в течението на няколко десетилетия. Ханс е заемал различни старши ръководни длъжности в добре познати компании в сектора. В последните години той превърна AHT Group в лидер в областта на хладилната техника.
AHT Cooling Systems - австрийска компания, специализираща в хладилни и фризерни системи, над 25 години успешно снабдява световния пазар с висококачествени и стабилни готови за употреба хладилници и фризери за търговски обекти и хранителни компании.
В централния офис на компанията в Ротенман, Австрия, и във фабриката в Чангшу, Китай, работят 1100 души. Те произвеждат над 250 000 хладилника и фризера годишно и тенденцията е към увеличение.
Повече за компанията, известна със "зелената" си политика, можете да намерите на www.aht.at

Светослав Иванов, търговски директор "Целум България" Светослав Иванов, търговски директор "Целум България"

Дългогодишен мениджърски и лидерски опит в успешното управление на операции в България и на територията на Югоизточна Европа в области като; IT технологиите, Retail & FMCG сектора, BPO и мобилната индустрия.
 

Мартина Щайнбергер-Ворачек, "Хенкел" Централна и Източна Европа Мартина Щайнбергер-Ворачек, "Хенкел" Централна и Източна Европа

Мартина Щайнбергер-Ворачек е завършила Университета по Икономика в Грац/Австрия. От началото на 2011г. отговаря за развитие на продажбите и дистрибуцията на Перилни и Почистващи препарати в 32 страни в Централна и Източна Европа , вкл. региона на Кавказ и Централна Азия. Освен за регионалния Мениджмънт на Ключови Клиенти, отговаря и за Търговски Маркетинг, Shopper Маркетинг и Мениджмънт Търговски операции за региона.
Мартина постъпва на работа в дивизия Перилни и почистващи препарати в Хенкел през 1991г. Започва кариерата си като продуктов мениджър в Австрия. През годините натрупва богат опит на различни позиции в сферите на Маркетинг, Мениджмънт на категориите и Мениджмънт Ключови клиенти. В периода 2004г.-2010г. Мартина е Изпълнителен Директор на дивизия Перилни и почистващи препарати "Хенкел" Австрия. 
 

Юлиян Михов, Старши мениджър "Данъчна практика" Юлиян Михов, Старши мениджър "Данъчна практика"

Юлиян има значителен  (повече от 15 години) опит в международното данъчно планиране и структуриране на чуждестранни инвестиции в България, подпомагане на сделки по разпореждания и придобивания на финансови активи. 
Юлиян е член на екипа на "Ърнст & Янг" по данъчно право на ЕС, с фокус върху търговията на дребно с потребителски стоки, недвижими имоти, медии и развлекателен бизнес.
Юлиян е правоспособен български юрист.
 

Надежда Димитрова, "Хенкел" България Надежда Димитрова, "Хенкел" България

Надежда Димитрова започва кариерата си в "Хенкел" България в края на 2002г. и в продължение на 5 години натрупва опит в отдел Маркетинг, като отговаря за почти всички марки перилни и почистващи препарати. През 2008г. преминава в отдел Ключови Клиенти и допълва професионалния си опит с отговорности за развитието на бизнеса с ключови клиенти. Успоредно с това е и Ръководител Търговски Маркетинг. В сферата на търговския маркетинг ръководи изпълнението в България на глобалния проект на "Хенкел" за проучване на купувачите.
 

Жан-Жак Дюпа, президент на Axial Pacific Жан-Жак Дюпа, президент на Axial Pacific

Жан Жак Дюпа е президент на компанията Axial Pacific, основана от него през 1986 и има богат опит в международния бизнес и собствените марки, тъй като през 1978 е започнал кариерата си като супервайзър по вноса и износа в Cuisinart – водеща компания за храни в САЩ.
Жан-Жак има магистърска степен от IDRAC Paris School of Management.
През 1980 той става вицепрезидент на семейната си група компании Unifa, специализирана в производството на собствени марки бисквити и бонбони за френски и европейски търговски вериги. След продажбата на компанията на фирмата за бисквити Lu (сега част от Kraft Foods), Жан-Жак основава Axial, която бързо се превръща в един от големите вносители и дистрибутори на собствени марки във Франция и Западна Европа. От основаването си досега, Axial Pacific е създала повече от 600 продукта под собствени марки за 26 страни и е представител на Франция в PLMA от 1987. Работи с големи вериги като Carrefour Group,Casino Group и Leclerc във Франция и Южна Европа, Aldi и Lidl в ЕС, Wellcome group в Китай и Хонг Конг.
През 1994 Жан-Жак основава компанията Pacific, която консултира производители и вериги как да дефинират стратегиите си за собствените марки.
През 2005 двете компании се сливат в Axial Pacific, за да предлагат цялостна услуга "всичко под един покрив".
Жан-Жак изнася лекции и обучения за собствените марки по цял свят, използвайки богатия си опит.

Кирил Бъчваров, директор "Обслужване и удовлетвореност на клиентите", УниКредит Булбанк Кирил Бъчваров, директор "Обслужване и удовлетвореност на клиентите", УниКредит Булбанк

Кирил Бъчваров е директор "Обслужване и удовлетвореност на клиентите" в УниКредит Булбанк.  Занимава се с маркетинг и реклама от 15 години, а по-специално във финансовите продукти и услуги – от 8 г.  Отговаря за маркетинговите комуникации на банката, удовлетвореността на клиентите, качеството на предлаганото обслужване, както и за разрешаването на проблеми и оплаквания.  Завършил е АУБГ, в момента завършва Global Executive MBA в SDA Bocconi.

Гордън Чезарео, творчески директор, Design Board Гордън Чезарео, творчески директор, Design Board

Гордън Чезарео e творчески директор в Design Board, водеща консултантска агенция за бранд дизайн и дизайн на опаковки. Гордън е специалист в областта на стратегическия дизайн, имиджа и позиционирането на бранда. Завършил е "Типографски дизайн" в London College of Printing.
През годините Гордън натрупва богат международен опит в сферата на потребителския брандинг и корпоративната идентичност, работейки в най-големите дизайн столици - Лондон, Токио и Милано. От февруари 2010 е част от екипа на Design Board и в момента ръководи брандинг проекти в областта на бързооборотните стоки за P&G, The Coca-Cola Company, Kraft Foods, Tchibo, Bacardi-Martini и много други. Той е основната движеща сила, която стои зад креативните и иновативни решения за продукти като Ariel и Lenor в глобален аспект в дългогодишното партньорство на агенцията с P&G. Освен един от най-ценните стратегически кадри на Дизайн Борд, Гордън е често канен модератор и лектор, както на големи работни сесии за нашите клиенти, така и на конференции и събития с модули, посветени на дизайна на опаковки и стратегическия брандинг.
В рамките на Retail in Detail 2012 Гордън ще говори за ролята на дизайна по време на рецесия и за стратегическото прилагане на визуалната бранд комуникация или как брандовете се борят, за да запазят лоялността на потребителите.  

Мартин Милиев, мениджър "Проекти" в Perceptica Media Research Мартин Милиев, мениджър "Проекти" в Perceptica Media Research

  Заема позицията мениджър "Проекти" в Perceptica Media Research, отдела за медийни проучвания на AII Data Processing, от 2011 г. Преди това е работил като бранд и маркетинг консултант в Transformity, част от Publicis България, и медиен анализатор в Commetric, където се е занимавал с изледвания и оценяване на медийния профил на компании като BEA Systems, adidas, HSBC, Deloitte и Hewlett-Packard. Има бакалавърска степен по Международен бизнес и икономика от Western Washington University и MBA от The University of Tampa.
 

Васил Мирчев, председател на Съвета на директорите на "ВМ Финанс Груп" Васил Мирчев, председател на Съвета на директорите на "ВМ Финанс Груп"

Васил Мирчев е създател и председател на Съвета на директорите на "ВМ Финанс Груп". Има повече от 20 години предприемачески опит, свързан със създаването на компаниите на "ВМ Финанс Груп". Завършил е Националната спортна академия, след което придобива преквалификация в Университета за национално и световно стопанство, специалност "Международни икономически отношения". Председател e на Българската федерация по кану-каяк.
 

Деница Пинтева, маркетинг мениджър за България, "Фикосота Синтез" Деница Пинтева, маркетинг мениджър за България, "Фикосота Синтез"

Деница има богат маркетинг и търговски опит в сферата на бързооборотни стоки. Тя се присъединява към екипа на "Фикосота Синтез" в началото на 2011 г. Първоначално заема позицията "Глобал Бранд Мениджър" в отдел Home & Personal Care Products, където отговаря за развитието в страната и за налагането извън България на Savex, водещата марка в категория перилни препарати на българския пазар. От месец юли тази година година поема ръководството на отдел "Маркетинг" за България, а с това и отговорността за развитието на всички марки на "Фикосота Синтез" и "Итал Фууд" за страната. Деница започва кариерата си през 2006 г. в Procter&Gamble България и в рамките на 5 години се издига от позиция мениджър "Ключови клиенти" до търговски директор "Ключови клиенти". Деница има бакалавърска степен по бизнес администрация от Американския Университет в България.

Борис Смолянов, Мениджър/Адвокат, Адвокатско съдружие "Ърнст и Янг" Борис Смолянов, Мениджър/Адвокат, Адвокатско съдружие "Ърнст и Янг"

Борис Смолянов е мениджър в Адвокатско съдружие "Ернст и Янг" с над 8-годишен опит в областта на комплексно правно облужване на широк спектър клиенти, опериращи на българския пазар. Неговата практика в областта на правното регулиране на конкурентните пазарните отношения включва консултации относно нелоялна конкуренция, концентрации, злоупотреба с монополно или господстващо положение, концесии и обществени поръчки. В ритейл бизнеса, Борис е участвал в структуриране на дистрибуционни вериги, разлчини методи за продажба на стоки, промоционални и рекламни кампании, защита срещу забранени споразумения. Борис е адвокат, регистриран в Софийска адвокатска колегия.
 

Вайос Диморагас, изпълнителен директор на Nielsen Bulgaria Вайос Диморагас, изпълнителен директор на Nielsen Bulgaria

Вайос Диморагас е изпълнителен директор на Nielsen Bulgaria от началото на тази година. Той има голям опит и от двете страни на пазарните проучвания (B2B и управление на проучванията при производителя) и в множество области (индивидуални пазарни проучвания, търговски проучвания и фармацевтични проучвания). Познанията му в сектора на бързооборотните стоки и фармацевтичния сектор са обширни.
Вайос е започнал кариерата си през 2003 г. в гръцка агенция за потребителски изследвания, преди да се присъедини към Nielsen като Client Executive (2004). След това той преминава към фармацевтичния сектор като мениджър пазарни проучвания в AstraZeneca Гърция (2006), преди да се завърне в Nielsen на позицията групов акаунт мениджър (2010). Има бакалавърска степен по литература и магистратура по психология на потребителя. В свободното си време се интересува от баскетбол и музика; женен, с две малки дъщери.

Христина Данчева, главен специалист в Charles River Associates Христина Данчева, главен специалист в Charles River Associates

Христина Данчева, главен специалист в Charles River Associates (CRA), има над десет години опит като консултант в широк диапазон антитръстови въпроси. CRA e водеща глобална консултантска фирма, която предлага експертиза по въпроси на икономиката, финансите и бизнесмениджмънта на големи правни кантори, корпорации, счетоводни къщи и на правителствата по света. Христина е ръководила изготвянето на икономически анализи и консултации за клиентите си в редица разследвания на сливания и други дела, свързани с пазарната конкуренция пред Европейската комисия и националните органи за защита на конкуренция в Европа, САЩ и Южна Африка. Нейни ангажименти включват: икономически консултации за BSkyB в жалбата на компанията срещу решението от 2010 г. за регулация на платената телевизия във Великобритания пред UK Competition Appeal Tribunal; консултации на заинтересованите страни в жалбата срещу Microsoft за злоупотреба на пазарна сила пред Европейската комисия; изчисляване на щетите поради антиконкурентни практики в химическия сектор; консултации за ценообразуването на пазара за платена телевизия; както и оценки на пазарната конкуренция в контекста на сливания в секторите на супермаркетите, фармацевтиката и телекомуникациите. Христина има магистратура по икономика от University of Oxford и следдипломна квалификация за европейско законодателство в областта на конкуренцията от King’s College, University of London.
 

Джон Райън, редактор "Магазини" в Retail Week Джон Райън, редактор "Магазини" в Retail Week

Джон Райън е журналист, коментатор и консултант, специализиран в търговски дизайн и се занимава с това повече от 10 години. Сега той е редактор "Магазини" в британското списание Retail Week, пише за британското модно списание Drapers, европейски редактор е в американското списание за търговски дизайн VMSD и хоноруван автор в много други издания. Освен това Джон изнася лекции на различни конференции по света. През последната година е бил лектор в Китай, Мексико, Бразилия, Германия, Италия, Норвегия, Дания и Великобритания. Търговец по професия, Джон е работил 13 години в C&A като байер и маркетинг специалист. После се присъединява към редиците на тези, които пишат и говорят за търговия, вместо да участват в нея.
 

Десислава Фесенко, старши адвокат в адвокатско дружество "Павлов и съдружници" в сътрудничество с CMS Reich-Rohrwig Hainz Десислава Фесенко, старши адвокат в адвокатско дружество "Павлов и съдружници" в сътрудничество с CMS Reich-Rohrwig Hainz

Десислава Фесенко е старши адвокат в адвокатско дружество "Павлов и съдружници" в сътрудничество с CMS Reich-Rohrwig Hainz Rechtsanwälte GmbH, Виена, и завежда конкурентно-правната практика на кантората в София. Десислава съветва клиенти по широк спектър от въпроси на европейското и българското конкурентно право от 2006г. насам в Брюксел и София. Нейният опит включва разследвания на Европейската комисия на картелни споразумения, обжалвания пред Съдилищата на Европейския съюз на решения по антитръстови казуси и казуси относно държавни помощи, уведомления за контрол върху концентрациите и разследвания пред българската Комисия за защита на конкуренцията, процедури по препращане на концентрации за оценка от Европейската комисия и други. В ритейл сектора, Десислава е участвала в разследвания за забранени споразумения и практики, провеждала е антитръстови одити и е консултирала клиенти при структурирането на дистрибуционни системи и промоции. Десислава е адвокат при САК и има магистърска степен по бизнес право на Европейския съюз от Университета на Амстердам и следдипломни квалификации по конкурентно право на Европейския съюз и икономика на конкурентното право от Кингс Колидж, Лондон.  
 

Оливър Бук, директор "Проучвания" в ShopperTrak EMEA Оливър Бук, директор "Проучвания" в ShopperTrak EMEA

 Преди да заеме настоящата си позиция в ShopperTrak EMEA, Оливър е работил в отдела за проучвания и консултации в компанията CB Hillier Parker в продължение на седем години. Неговите отговорности са включвали консултации по недвижими търговски имоти, бази данни, разработка на гео/демографски системи и анализ на търговския микс с цел подобряване на ефективността на търговските центрове.
През юни 1996, той се е присъединил като директор проучвания към компанията за консултации и маркетинг в търговията Business Blueprints Ltd. Там той е управлявал както потребителски, така и търговски проучвания за различни търговски центрове.
Преди да се присъедини като директор проучвания към ShopperTrak RCT при основаването й през 2000 г., Оливър е работил и за Footfall Ltd.
В ShopperTrak Оливър отговаря за разработката на търговски и потребителски проучвания за сектора на търговията на дребно, с особено внимание към проучванията на управлението на активите, проучването и внедряването на системи за сравнителен анализ и инструменти за измервания на представянето в търговията на дребно.   
 

Дарин Станков, директор "Антитръст и концентрации" в КЗК Дарин Станков, директор "Антитръст и концентрации" в КЗК

Завършил е право в Орлеанския университет и университет Париж 12, Франция. Има магистърска степен по Европейско право, в рамките на която е специализирал право на конкуренция на ЕС. Започнал е кариерата си в КЗК през 2003 г., след което набира опит в частния сектор в България и чужбина, като е работил за компании като Мобилтел и IBM. В КЗК се завръща през 2010 г. От февруари 2011 г. оглавява дирекция "Антитръст и концентрации".