Лектори
Лектори
Матиас Куек работи в офиса на Planet Retail във Франкфурт от 2005 г. като сега ена позицията мениджър "Проучвания". От 2000 до 2005 г. той е работил като журналист за Lebensmittel Zeitung, водещо специализирано издание за търговия на дребно с храни в Германия. Там отговаря за дискаунт вериги като Aldi, Penny и Lidl.
В Planet Retail Матиас покрива пазарите за търговия на дребно в Германия и Холандия и отговаря за дискаунт сегмента и собствените марки. Ръководил е изготвянето на някои от най-успешните проучвания на Planet Retail, като "Световни тенденции при собствените марки" (Private Label Trends Worldwide), "Как работи Aldi" (How Aldi Works) и "Дискаунтърите: Бърз растеж или голям мит? 2010 (Discounters: Rapid growth or gross myth? 2010 )
Кирил Пангелов е завършил е "Право" в СУ "Св. Климент Охридски", има магистърска степен по "Право на Европейския съюз" от същия университет и от Университета в Нанси (Франция). Придобил е и магистърска степен по "Икономика" от Великотърновския университет "Св. Св. Кирил и Методий". Специализирал е "Европейско право на конкуренцията" в Академията по Европейско право в Трир (Германия) и има стаж в Генерална дирекция "Конкуренция" на Европейската комисия (Брюксел). Участвал е в подготовката на новия ЗЗК от 2008 г., с който националното право на конкуренцията се модернизира в съответствие с достиженията на правото на ЕС.
Ян Жак заема поста директор "Снабдяване" на "Метро кеш енд кери България" през 2009 г. Година преди това е директор снабдяване "Храни". През 2006-2008 г. е ръководил отдела "Пресни храни" в "Метро Кеш енд Кери Полша". А между 1995 и 2006 г. е работил на различни позиции в отдели снабдяване и продажби на "Ахолд" в Чехия, Полша и Словакия.
Надежда Цветкова е завършила е "Право" в Queen Mary College, Лондон, има магистърска степен по Европейско право със специалност "Европейско икономическо и социално управление" от Maastricht University, Холандия. Специализирала е "Пазарна интеграция и обществени услуги в ЕС" в Академията по Европейско право във Флоренция (Италия) и има стаж в Генерална дирекция "Конкуренция" на Европейската комисия (Брюксел,Белгия).
.
Николай Нешев е изпълнителен директор на "Пикадили" от началото на октомври. Завършил е финанси в УНСС. Специализирал е в университета в Лайпциг, Германия. Говори английски, немски и руски. Започва кариерата си в Министерството на икономиката в отдел "Връзки с обществеността". През 2003 г. работи в "ПрайсоУтърхаус Купърс" в Германия. След прехвърляне в българския клон на фирмата работи в одит отдела и достига до мениджърска позиция. Осъществявал е проекти за "ПрайсоУтърхаус Купърс" в Германия, Русия, Сърбия, Македония и Унгария. Преди да се присъедини към "Пикадили" Нешев е бил финансов директор в "Кумерио Мед", където работи от 2006 г.
.
Анна Ризова-Клег е управляващ партньор в адвокатско дружество 'Ризова и партньори', част от ДиЕлЕй Пайпър (DLA Piper). Дружеството е основният правен консултант на търговска верига "Карфур" и предоставя съвети при нейното навлизане и разрастване на българския пазар. Анна има над дванадесетгодишен опит в юридическата професия и е работила по множество регулаторни и търговски въпроси с редица български и международни клиенти. В своята практика Анна специализира и в областта на конкурентното право и има богат опит в сферите: нелоялна конкуренция, картелни споразумения, контрол върху концентрациите, защита на потребителите. Преди да се присъедини към ДиЕлЕй Пайпър (DLA Piper) Анна е заемала ръководни позиции във водещи правни кантори, както и позицията "Ръководител на отдела за европейско и конкурентно право" в БТК. Освен това, като правен консултант в Атомна електроцентрала "Козлодуй" тя е един от основните участници в програмата за модернизация на централата.
Д-р Томаш Красни е управляващ директор на GfK Австрия от 2005 г., със специални отговорности за Централна и Източна Европа. Участвал е в експанзията на GfK Group в региона като мениджър "Бизнес развитие ЦИЕ" с управленски опит в GfK NOP USA. През 1991 г. Томаш участва в създаването на чешката компания за пазарни проучвания Incoma GfK, която от 2000 г. е част от GfK Group. Д-р Томаш Красни е завършил специалност "Икономичеста география" в Charles University в Прага, където пише и дисертация за методите за оптимизиране на търговските мрежи. Основател е на Retail in Detail в Чехия и идеен съосновател на едноименното събитие в България.
.
Андрей Евтимов е изпълнителен директор на "Доверие Брико" (магазини "Мосю Бриколаж") и член на УС на Асоциацията за модерна търговия, която девет големи търговски вериги създадоха наскоро. "Доверие Брико" има франчайзингов договор за за магазините Mr.Bricolage за България, Сърбия, Македония, Албания, Черна гора и Косово. Евтимов е изпълнителен директор на компанията от 2004 г. Преди това се занимава с финансово и инвестиционно консултиране в няколко направления - приватизация и бизнеспланиране за осигуряване на банково финансиране за различни проекти. Той е един от учредителите на приватизационен фонд "Доверие", а от 1996 г. - и един от неговите директори.
Владимир Чириков е мениджър на отдел "Пазарни проучвания и отраслови анализи" в "ИКАП България" ЕАД, дъщерна компания на една от водещите организации за предоставяне на бизнес информационни услуги и управленско консултиране в Югоизточна Европа – ИКАП Груп. Започва работата си в компанията от началото на 2008 г. като успява да развие продуктите, услугите и клиентската база на ИКАП в България. През шест годишната си консултантска практика наптрупва опит и поглед върху редица браншове на българската икономика. Започва кариерата си в бързо развиващата се консултантска компания "БЦ Сердон", където е мениджър проекти. Завършва Стопански факултет на СУ "Св. Климент Охридски" със специалност бакалавър "Стопанско управление" и магистър "Управление и икономика на публичния сектор".
Д-р Тасева - Соколова, работи като директор на Дирекция "Здравеопазване на животните и безопасност на храните" към МЗХ от 2009 г. Преди това е била Директор на Дирекция "Държавен ветеринарно-санитарен контрол" към Националната Ветеринарномедицинска служба (НВМС). Опитът и включва и позиции в Дирекция "Обществено здраве" към Министерство на здравеопазването, като инспектор към Столична инспекция Държавен ветеринарно-санитарен контроли др. Участвала е в множество проекти за обмяна на опит, обучения и специализации с сферата на стандартите за безопасност на храните. Има докторска степен към Висшия институт по зоотехника и ветеринарна медицина (ВИЗВМ), Стара Загора.
Вергиния Коларска е завършила специалност "Математика" в Пловдивскияуниверситет и е специализирала "Банки и банково дело" в УНСС. Преминала е водещи курсуве по търговия, маркетинг, мениджмънт и управление на проекти. Сега, Вергиния Коларска ръководи най-големия отдел в "БОРИКА - БАНКСЕРВИЗ" - с над 70 човека, в 28 офиса в страната. Професионалният й опит включва създаването и развиването на бранда "B-Trust" - Електронен подпис. В момента "B-Trust" е лидер на пазара на удостоверителни услуги. Г-жа Коларска е тясно ангажирана и със създаването на услугата eFaktura.bg, с развитието на пазара и с популяризирането на електронното фактуриране, като цяло.
Марина Бракалова завършва международни отношения в Юридически факултет в Софийския университет през 2001 г. Преди да участва в създаването на Фондация ФОРА и да започне работа като неин директор от края на 2005 г. тя е главен представител за Програмите на Американски Червен кръст (АЧК) в България (2004-2005). Като програмен мениджър към АЧК, Марина управлява програми в България и Румъния в сферата на организационното развитие. Участва в разработването на модела на работа и управлява Програма развитие на общностни модели за предоставяне на услуги на хора от третата възраст. В рамките на проекти на Международната Федерация на Червения кръст и Червения полумесец, е оценявала ефективността на проекти в Македония и Сърбия. Има опит като обучител и консултант в сферата на планиране на проекти, разработване на инициативи с участие на общността, организационно развитие по проекти, реализирани от български НПО, и международни програми. От 2005 г. Марина работи по развитие и реализация на проект за планиране и създаване на хранителни банки в България.
Матеуш Борута е старши консултант в Института по логистика и складиране Завършил е "Маркетинг и мениджмънт" в Университета по икономика в Познан. Управлява дейността на ECR Полша, в резултат на което се създават практически инструменти и знания за намаляване на излишните разходи по веригата на доставки. Чрез дейността си в ECR Полша и ECR Community допринася за развитието на програми за интеграция на веригата на доставки и за по-доброто функциониране на множество компании. Съчетава опит от различни сфери - логистика, продажби, маркетинг, чрез който управлява успешно консултантски и ECR проекти. Слабост му е да изследва проблеми, които минават по-скоро за нишови - например мениджмънт на евро палети. Борута е опитен съветник по проблемите на мениджмънта на палети и други въпроси, свързани с ECR.
Мая Калчева завършва "Право" в СУ през 2001 г. Работила е като консултант по проекти на Американската агенция за международно развитие - за подпомагане на съдебната система, за обучение на магистрати, изграждане на единен софтуеър на съдебната система и координирането на проект за създаването на пилотни съдилища в страната. Сътрудничила е на подобни проекти в Албания, бивши съветски републики и Сърбия. През 2003 г. Мая става програмен директор на фондация "Право и Интернет", създадена от проактивни юристи, практикуващи в областта на високите технологии. До 2010 г. е консултант на свободна практика, занимаваща се с фирмени проучвания и управление на малки проекти. Мая Калчева се присъединява към екипа на ФОРА и проекта за създаване на хранителни банки в България в началото на 2010 г.
.
Допреди две години Парис Галанис изпълняваше длъжността директор "Мърчандайзингови услуги" за Източна Европа, Средния Изток и Африка в The Niеlsen Company ("Нилсен"). Сега е бизнес консултант за мърчандайзинговите услуги в компанията за цяла Европа. В "Нилсен" е обучил над 500 професионалисти от големи международни и местни компании и от търговски вериги в FMCG сектора, в управление на търговското пространство, асортимента и категорията. Участвал е в проекти в Европа, Средния Изток и Африка по тези теми. Преди Nielsen е работил в Citibank, British American Tobacco и други гръцки производители и търговски
вериги. Изучавал е бизнес администрация със специализация по маркетинг в Атинския университет по икономика и бизнес.
.
Асоциацията на био търговците в България е регистрирана през май 2010 г. Създадена е, за да регламентира и подпомага нарастващия брой хора, които се занимават с производство и търговия на био продукти. На този етап има 24 члена фирми, един от които е "Вилтрейд" ООД, в която управител и съдружник е Петър Петров. Фирмата се занимава с преработка и търговия на био продукти от 2007 г. В портфолиото й има над 400 продукта. Дружеството е доставчик на всички големи вериги в България. Петров е работил в "Наш Дом България" Холдинг, където под негово ръководство са първи път в страната се произвеждат биологични зеленчукови консерви.
Алфонсо Саиз Аранда работи като Международен aкаунт директор в The Coca-Cola Company от февруари 2008 г. Той отговаря за Carrefour Group в цял свят. Преди това е работил в продължение на две години като мениджър ключови клиенти в компанията. Опитът му включва позиции в Beiersdorf Nivea SA като мениджър ключови клиенти, отговорен за Auchan Group, Makro, Laclerc и други. Започва кариерата си в ACNielsen като специалист "Големи клиенти", където отговаря за отношенията с водещи компании в FMCG бранша (BDF Nivea, Findus, Pillsbury, Kraft и др.) и във фармацевтичната индустрия (Johnson & Johnson и др.). Алфонсо Саиз Аранда притежава магистърска степен по "Бизнес администрация" към Instituto de Empresa, Мардрид.
Георги Божидаров е консултант на ЦБА АМ по проекта за развитие на програмата за лоялност на веригата като маркетингов инструмент за доставчици. Има дългогодишен опит в стратегическото и оперативно управление на компании. Бил еконсултант, мениджър, главен оперативен директор и член на съвета на директорите на дружества в областта на услугите и производството. Бил е директор на дирекция в Министерство на икономиката и секретар на Съвета за икономически растеж към вицепремиера. Има MBA от Американския университет в България и е Сертифициран управленски консултант (CMC), Сертифициран е в управлението на производството и материалните запаси (CPIM). Лектор е по мениджмънт и по стратегическо планиране. Съдружник е в студио за стратегически маркетинг, интернет и принт комуникация.
Джордж Христодолидес e директор "Потребителски изследвания" за Централна и Източна Европа на маркетинговата агенция MEMRB, базиран в Будапеща, Унгария. Има 17-годишен опит в потребителските проучвания, като по-голямата част от него е в Централна Европа. Заемал е мениджърски позиции в "Синовейт", където е отговарял за изследвания и връзки с клиенти в различни региони, сред които ЦИЕ, Кувейт, Бахрейн, Катар, Оман, Иран и др. Завършил е Manchester Business School във Великобритания със степен MBA.
.
Диньо Маджаров e завършил маркетинг в УНСС. Работил като мениджър проекти (количествени и качествени изследвания и консултации) в агенция "Прагматика". Сега е директор изследвания в агенция "Маркет Айс", тясно специализирана в провеждането на маркетингови изследвания с метода на "тайния клиент". Диньо Маджаров е съосновател и председател на Българската Асоциация за Привидно пазаруване (БАПП).
.
Десислава Желева е завършила "Икономическа социология" в УНСС, София и после "Право" във Великотърновски Университет. Има 12 години опит в маркетинговите изследвания. Работила е по тестване и въвеждане на нови продукти и услуги на пазара, ценови изследвания, сегментационни изследвания, изследвания, свързани със потреблението и отношението към различни категории продукти, изследвания, свързани с позиционирането и препозиционираните на марки. В GfK Bulgaria е на позиция "Директор изследователско направление".
.
Орлин Дочев основава фирма "Некст Консулт" през феврури 2010 г. Компанията предоставя консултантски услуги по внедряване на най-добри бизнес практики чрез интегрирани решения за управление на бизнеса. Дочев придобива опита си в бизнес приложенията, ръководейки последователно екипите за този бизнес в "Оракъл" и "Майкрософт". В областта има над 9 г. практически опит добавяйки стойност за клиентите от подобен род решения. Дочев притежава магистърска степен по компютърни системи и магистърска степен по бизнесадминистрация. Има квалификации в Европа и САЩ по стратегически маркетинг и продажби, процеси и системи за управление на бизнеса.
Васил Присадашки ще заеме новосъздадената позиция на Category Manager в Coca Cola HBC Bulgaria от началото на октомври. Той идва на нея от
позицията мениджър "Продуктови категории" (Category Manager) в "Хенкел България", където стартира и развива тази дейност вече няколко
години. Преди това е заемал позициите на бранд мениджър и мениджър планиране на доставки в същата компания. Има осъществени проекти за
оптимизиране на асортимента и позиционирането на козметични категории с няколко международни и локални вериги, както и редица публикации по
темите на категори мениджмънта в специализирани издания. Работи върху създаването на уеб-сайт (www.cat-man.org), който да помогне за размяната
на опит и информация между специалистите в областта.
Христо Радичев започва кариерата си в GfK България като младши изследовател и ръководител на проектите GfK Leaflet Monitor и GfK Shopping Monitor, които разглеждат промоционалните активности и потребителските навици на пазара за бързооборотни стоки. След това, като интернет мениджър в международното издателство "Reader’s Digest", отговаря за имейл маркетинга и изграждането на клиентски бази данни в България, Босна и Херцеговина, Словения, Сърбия и Хърватска.
Сега е управител на "Медиапост Хит Мейл" – една от малкото специализирани компании за директен маркетинг в България, част от френската група "La Poste". Основните му интереси са насочени към имейл маркетинг, директна поща, разработване на програми за лоялност и изграждане на качествени клиентски бази данни.