Retail in Detail 2011
Opportunities for Bulgarian companies under the conditions of global competition, price growth and pressure from the retail chains
Our previous conferences Retail in Detail were dedicated mostly to development of retail chains. In 2011, at the sixth consecutive conference, we would like to look at the business with Fast Moving Consumer Goods (FMCG) in Bulgaria mainly through the suppliers' point of view. The reason is that, with market development and especially with invasion of discounters, the balance of forces is clearly shifting in favour of chains at the expense of their partners. But we are not indifferent to the fate of local suppliers. Under the sign of RiD 2011 we will:
- Look at some macro trends – such as global price growth, green strategies and rediscovery of local partnerships and innovations in times of crisis
- Meet you with specific strategies of suppliers and retail chains
- Take a good look at their relationships and at planned regulations in this area
- Focus on the issues of price and quality and on consumers' demands
- See how chains could aid their suppliers. And how local suppliers could sell directly to consumers
- Speak about design and packaging content, as well as strategies for cultivation of loyal customers
RiD 2011 will take place on 13 October 2011 in Kempinski Hotel Zografski, Sofia. Same as last year, the program will be day-long, divided into two main parts – Trends and Practices. This year we are planning to strengthen the discussion principle. For the second consecutive year there will be an opportunity for organizing business meetings between participants in the conference through its website.
People registered for business meetings
Деян
ТрендафиловСпециалист Развитие БългарияДоверие Брико АД
Кристина
ГюроваТърговски директорИнтерпред Партнер АД
Полина
РадеваMarketing analyst Ейвън Козметикс
Симеон
ГолеминовТърговски директорКавен Орбико
Retail In Detail 2010
Верижна реакция Темата на петата конференция Retail in Detail бяха търговските вериги и верижната реакция в бизнеса с бързооборотни стоки, отключена от тяхната експанзия.
Retail In Detail 2009
Реформ(ат)иране
Няма други времена, в които икономическата действителност да се променя така хазартно бързо, както в криза. В такива моменти един бизнес може светкавично да загуби, но може и да спечели.Всичко това изисква точна информация, пренагласа на съзнанието и бързи реакции.
Retail In Detail 2008
Потребителите (са) новите професионалисти
Изговориха се потоци от думи и се изписаха реки от мастило за бурните промени в търговията на дребно в България през последните години. Дали обаче казахме достатъчно за потребителите, при които успоредно протичаше не по-малко впечатляваща революция.
Retail In Detail 2007
Ефективни промоции
Ролята на промоциите в битката за клиенти, капаните на ценовите промоции и прехода от директен към POS маркетинг, бяха фокуса на презентациите на международните лектори. Използвайки примери, Корнел Мюлер (Unilever), Маркус Юрман (GfK Austria) и проф. д-р Бернд Халиер...
Retail In Detail 2006
Европейски предизвикателства за търговията в България
На конференцията присъстваха над 140 участника – производители и доставчици на хранителни и нехранителни продукти, консултанти и маркетолози, независими търговци и представители на търговски вериги, дистрибутори...